Reklamačné podmienky
Kam je potrebné tovar vrátiť?
RYBARSKE.sk - Rybárske potreby RYBA
Trstínska 9
917 01 Trnava
Reklamačné podmienky internetového obchodu Rybarske.sk
neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u obchodníka a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
- Ak je kupujúci spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záručná doba v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle zákona č. 10/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a týchto reklamačných podmienok.
- Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a záručná doba je 12 mesiacov. Na reklamácie, ak kupujúci nie je spotrebiteľ sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky ale postupuje sa podľa ustanovení Obchodného zákonníka.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od obchodníka ak si tovar preberá kupujúci osobne alebo ním splnomocnená osoba.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť do dvoch mesiacov od zistenia vady najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Odporúčame reklamáciu uplatniť bezodkladne.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- a. k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- b. nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- c. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu na používanie,
- d. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- e. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- f. poškodením záručnej plomby alebo jej znehodnotením ak ju produkt obsahuje,
- g. neodbornou montážou alebo demontážou, ak si to vyžadujú príslušné právne predpisy,
- h. zásahom do produktu, ktorým sa vykonajú zmeny, ktoré kvalitatívne zlepšujú produkt ale neboli vykonané výrobcom alebo ním poverenou osobou, napr. pretaktovanie procesoru,
- i. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare, ak takémuto označeniu tovar podlieha.
- Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na adresu obchodníka: Rybarske.sk, Trstínska 9, 917 01 Trnava (upozorňujeme, že tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý) alebo osobne priniesť na uvedenú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu. Odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady spolu s priloženým vyplneným Reklamačným formulárom (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf).
- V prípade reklamácie, vyplnený reklamačný formulár (verziu pre tlač), je potrebné poslať emailom na info@rybarske.sk. Tovar je potrebné odoslať spolu s priloženým vytlačeným formulárom na adresu predajne obchodníka - Rybarske.sk, Trstínska 9, 917 01 Trnava.
- Ak predmetom reklamácie je tovar, ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je povinný poskytnúť maximálnu súčinnosť za účelom vykonania obhliadky predmetu reklamácie obchodníkom alebo treťou osobou určenou obchodníkom.
- Obchodník potvrdí prijatie vytknutia vady a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme s uvedením lehoty do ktorej zabezpečí odstránenie vady. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia obchodníkovi, najneskôr však moment, kedy obchodník znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie obchodník pošle písomne v prípade ak vytknutie vady bolo zamietnuté.
- Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu obchodník ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. To však neplatí ak z objektívnych dôvodov, ktoré obchodník nemohol ovplyvniť nebolo možné vybaviť reklamáciu v danej lehote, to najmä ak pre vybavenie bolo potrebné zaobstarať príslušné náhradné diely alebo odborné posudky.
- Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- a. ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená
- b. kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady,
- c. obchodník môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
- d. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Ak príde k výmene za náhradnú vec, na túto sa vzťahuje nová záručná doba.
- e. ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia používaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
- Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
- Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím zľavy, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie, pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj potvrdenie prepravného podniku v prípade ak kupujúci osobne nepreberá reklamáciu.
- O výsledku reklamačného konania je kupujúci predá informovaný v zákonnej lehote.
- Ak si kupujúci neprevezme reklamovanú vec do 6 mesiacov odo dňa kedy ju mal prevziať, môže ju obchodník predať. Pri veci vyššej hodnoty musí obchodník o svojom zámere predať vec upovedomiť kupujúceho a poskytnúť dodatočnú lehotu na prevzatie veci a to všetko podľa ust. § 623 ods. 5 Občianskeho zákonníka.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia obchodníka.
- Kontakt pre zasielanie reklamácií: PNEUMATO s.r.o., Trstínska 9, 917 01 Trnava, info@rybarske.sk