Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu Rybarske.sk

Článok I.

Vymedzenie pojmov

  1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je PNEUMATO s.r.o so sídlom M. Koperníka 36, 917 01 Trnava.
  2. Obchodníkom je PNEUMATO s.r.o., so sídlom M. Koperníka 36, 917 01 Trnava.
  3. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona, najmä zákona č. 108/2024 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  4. E-shopom alebo aj online trhom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
  5. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je nulová).
  6. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že obchodník komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.
  7. Na vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.
  8. Ak obchodník umožňuje pridávať hodnotenia produktov, je povinný zabezpečiť aby hodnotenie tovarov alebo služieb mohli pridávať iba kupujúci, ktorí si ho skutočne kúpili alebo použili.

 

Článok II.

Cena

  1. Kupujúci je povinný za tovar, ktorého objednávka bola obchodníkom akceptovaná zaplatiť riadne a včas kúpnu cenu. Všetky kúpne ceny pri tovare a službách sú konečné vrátane zákonnej DPH. Kúpna cena nezahŕňa náklady spojené s doručením a prepravou tovaru.
  2. Obchodník je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu. Ceny ponúkaného sortimentu v e-shope môžu byť odlišné od cien sortimentu na predajnom mieste obchodníka.

 

Článok III.

Objednávka

  1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania obchodníkovi. Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
  2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s obchodníkom.
  3. Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný informačný e-mail o tom, že obchodníkovi bola e-shopom doručená objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 5. tohto článku.
  4. V prípade ak je kupujúci vyzvaný k úhrade zálohy resp. zálohovej platby alebo si zvolí platbu prevodom na účet, teda akýkoľvek iný spôsob platby, pri ktorom poukazuje peňažné prostriedky pred dodaním tovaru alebo poskytnutím služby, je povinný túto platbu uskutočniť v lehote stanovenej obchodníkom. V prípade ak v uvedenej dobe splatnosti nebude pripísaná úhrada na účet obchodníka, obchodník môže takúto objednávku stornovať pre nesplnenie povinností kupujúceho uhradiť zálohu alebo neuhradenie platby vopred.
  5. Potvrdením objednávky zo strany obchodníka vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a obchodníkom ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany obchodníka je elektronická správa obchodníka odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho alebo krátka textová správa odoslaná na mobilné telefónne číslo kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou v akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická správa obchodníka, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje je odmietnutie objednávky kupujúceho.
  6. Ak obchodník nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže obchodník objednávku stornovať o čom kupujúceho informuje. Taktiež má obchodník právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný obchodník vrátiť do 14 dní v prípade zrušenia a alebo stornovania objednávky.

 

Článok IV.

Platobné podmienky

  1. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
    • a. platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru)
    • b. platba cez PayPal
    • c. platba platobnou kartou (MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron)
    • d. platba prevodom na účet obchodníka na základe zálohovej faktúry
    • e. platba prostredníctvom prevodom na účet
    • f. platba prostredníctvom spotrebiteľského splátkového úveru od Quatro (od 100 EUR)
    • g. platba zakúpeným darčekovým poukazom
    • h. platba prostredníctom Benefit plus
  2. Darčekový poukaz predstavuje predplatený objem peňažných prostriedkov, ktoré môže kupujúci využiť pri nákupe na základe dostatku voľných predplatených peňažných prostriedkov. Dátum platnosti kupónu je 3 mesiace od vystavenia a dá sa uplatniť na jeden nákup. Na základe písomnej komunikácie (info@rybarske.sk) môže obchodník platnosť poukazu predĺžiť. Kód poukazu sa zadáva po výbere tovaru v nákupnom košíku.
  3. Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok.
  4. Obchodník môže poskytnúť kupujúcim aj ďalšie možnosti zliav, súvisiacich s jeho marketingovou stratégiou.

 

Článok V.

Dodacie podmienky

  1. Obchodník je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
  2. Ak je tovar skladom, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
  3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok.
  4. Zákazníkovi je zasielaný daňový doklad (faktúra) pri odosielaní tovaru a to prostredníctvom elektronickej faktúry na ním uvedený email v objednávke.
  5. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodaný.
  6. Obchodník realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
    1. kuriérskej spoločnosti GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., so sídlom: 1039 Budča 962 33
    2. prostredníctvom služby Packeta, prevádzkovaná spoločnosťou Packeta Slovakia s. r. o. so sídlom Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava
    3. osobne na predajni

 

Článok VI.

Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb

  1. Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo prostredníctvom platobných brán si obchodník účtuje za dopravné v rámci územia SR:
    1. doprava GLS – 3,50€
    2. doprava spoločnosťou Packeta – 2,90 €
  2. Pri platbe na dobierku (kupujúci platí pri preberaní tovaru od dopravcu) si obchodník účtuje manipulačný poplatok 1,50,-EUR s DPH.
    1. Kupujúci si v objednávkovom procese (v košíku) v kroku 1., vyberá spôsob doručenia a v 2. kroku spôsob platby. Pri každej možnosti je uvedená suma za zvolenú možnosť. Podľa zvolenej možnosti, sa suma za dopravu a platbu automaticky sčíta a pričíta sa k sume za tovar, ktorý bol vložený zákazníkom do košíka. Kupujúci v poslednom kroku pred zaplatením vidí celkovú sumu za tovar alebo službu, dopravu a platbu.
  3. Obchodník sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
  4. Obchodník môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítané v objednávke.

 

Článok VII.

Prevod vlastníckeho práva

  1. Vlastnícke právo prechádza z obchodníka na kupujúceho momentom prevzatia veci od obchodníka alebo dopravcu.

 

Článok VIII.

Storno kúpnej zmluvy

  1. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek kupujúceho alebo špeciálne pre jedného kupujúceho. Po uplynutí tohto času už takúto objednávku nie je možné stornovať.
  2. Týmto nie je dotknuté právo kupujúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy.

 

Článok IX.

Právo kupujúceho vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie kupujúceho

  1. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo poskytnutia služby v prípade ak súčasťou dodávky je viacero tovarov pre začatie plynutia lehoty sa považuje dátum dodania posledného dodaného tovaru, ak si obchodník splnil informačné povinnosti. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
  2. Kupujúci je pri odstúpení od zmluvy povinný spísať a doručiť osobne písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu obchodníka počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Kupujúci je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia. Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môže kupujúci využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou. (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/odstupenie%20od%20zmluvy.pdf).
  3. Upozorňujeme kupujúcich aby tovar nezasielali na dobierku, zásielka nebude v týchto prípadoch prevzatá.
  4. Obchodník vráti kupujúcemu zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom aký kupujúci použil pri svojej platbe. Obchodník nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo ak kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
  5. Ak si kupujúci vyberie drahší spôsob doručenia tovaru, než je najlacnejší spôsob ponúkaný obchodníkom, obchodník vráti náklady na doručenie iba do výšky zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu doručenia.
  6. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
  7. Právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §19 ods. 1 písm. a) až m) zákona o ochrane spotrebiteľa. Medzi tieto sa zaraďuje napríklad poskytnutie služby, ktorá už bola dodaná resp. kupujúci vyhlásil, že poskytnutím služby stráca právo na odstúpenie od zmluvy, poskytnutie alebo dodanie tovaru zhotoveného na základe požiadaviek kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru, dodanie tovaru, ktorý nie je možné z hygienických dôvodov vrátiť ak bol zabalený a tento obal bol porušený či dodanie tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze alebo zníženiu kvality a ďalšie.
  8. Kupujúci znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.

 

Článok X.

Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Za zmluvné strany sa pokladá obchodník a kupujúci.
  2. Kupujúci je povinný:
    1. prevziať objednaný tovar, tým nie je dotknuté právo na odstúpenie od zmluvy,
    2. zaplatiť za tovar alebo službu dohodnutú odplatu obchodníkovi,
    3. prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní. V prípade porušenia obalu spíše kupujúci reklamačný formulár s prepravcom alebo obchodníkom.
  3. Obchodník je povinný:
    1. dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
    2. zabezpečiť aby ponúkaný tovar spĺňal právne predpisy platné v SR,
    3. spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka, v prípade ak to kupujúci môže takýto návod na obsluhu dôvodne očakávať pre správne a bezpečné používanie tovaru.

 

Článok XI.

Ochrana osobných údajov

  1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
  2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
  3. Prevádzkovateľ zabezpečí osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom dotknutých osôb.
  4. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
    • a. právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
    • b. právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva práve dotknutej osoby dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely jej údaje spracúvané, pričom túto požiadavku môže adresovať na kontaktný e-mail: info@rybarske.sk
    • c. právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona dotknutej osobe umožňuje opraviť jej osobné údaje ak sú neaktuálne,
    • d. právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak dotknutá osoba nemá záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval jej osobné údaje,
    • e. právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatňuje sa v prípade ak sa dotknutá osoba domnieva, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
    • f. právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,
    • g. právo na prenosnosť osobných údajov,
    • h. právo podať podnet na dozorný orgán (Úrad na ochranu osobných údajov SR, so sídlom Hraničná 4826/12, 820 07 Bratislava -Ružinov) vo vzťahu k spracúvaným osobným údajom.
  5. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom riadneho vybavenia objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
  6. Prevádzkovateľ poveril sprostredkovateľa, ktorý je prevádzkovateľom internetového portálu heureka.sk so službou Overené zákazníkmi, spoločnosť Heureka Group a.s., so sídlom Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8 - Karlín, IČO: 07822774, aby v mene prevádzkovateľa e-shopu spracúvala jednorázovo osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mail a informácie o objednanom tovare za účelom hodnotenia kvality nákupu. Pre účely tohto hodnotenia zašle sprostredkovateľ kupujúcemu jednorazový e-mail s možnosťou hodnotenia.
  7. Tieto webové stránky zaznamenávajú IP adresu kupujúceho, informácie o čase - koľko času strávi kupujúci prezeraním stránok a informácie o tom z akých stránok kupujúci prichádza a aký obsah prechádza. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané v počítači kupujúceho a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok. Vďaka týmto súborom prevádzkovateľ dokáže ponúknuť kvalitnejší obsah. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google, Meta a podobne.
  8. Stránka spracúva tzv. technické cookies, ktoré sú nevyhnutné pre riadnu funkčnosť stránky, preferenčné cookies, ktoré obsahujú informácie napr. o kupujúcim nastavenom jazyku a mene, a taktiež analytické cookies, ktoré pomáhajú pochopiť správanie kupujúceho na stránke ale aj reklamné cookies, ktoré pomáhajú udržať prehľad o záujmoch kupujúceho. Posledné tri typy cookies môže kupujúci odmietnuť.
  9. Súbory cookies môže kedykoľvek kupujúci vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača ako aj na internetovej stránke prevádzkovateľa.

 

Článok XII.

Náhrada škody pri neprevzatí tovaru

  1. Obchodník má právo na náhradu škody, v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň si od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve obchodníka si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a) týchto obchodných podmienok, podľa ktorej je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
  2. Pri určovaní výšky náhrady škody obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
  3. Obchodník má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.

 

Článok XIII.

Zodpovednosť za vady

  1. Ak v týchto VOP nie je uvedené inak, uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru sa riadi ustanoveniami Reklamačného poriadku a príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

 

Článok XIV.

Záverečné ustanovenia

  1. Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke obchodníka.
  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
  3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
  4. Tieto podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu nakupujbezpecne.sk
  5. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
  6. Obchodník týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. h) zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa informuje kupujúcich, že neposkytuje kupujúcim popredajný servis.
  7. Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodníka porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka o žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má v zmysle zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je ktorákoľvek oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebiteľa/alternatívne-riešenie-spotrebiteľských-sporov-1/zoznam-subjektov-alternatívneho-riešenia-spotrebiteľských-sporov-1), pričom kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde kupujúci na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  8. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako aj v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým zákona č. 40/1964 Zb Občiansky zákonník, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z ako aj zákona č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník v platnom znení.
  9. V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
  10. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. júla 2024.